fredag 27. februar 2009



Over ser dere igjen litt kunst, da jeg er veldig opptatt av kunst på veggene og kunne virkelig tenkt meg disse;-) Bildet i midten er i interiørverden meget aktuelt igjen i dag.

Jeg har allerede kommet meg igjennom dagensnæringsliv og aftenposten. Eller det vil si; jeg har kommet meg igjennom magasinbiten, for det er noe jeg elsker med fredager. Det å kunne lese disse to bladene over en kopp kaffe.
Skribent Åke Refsdal Moe har denne uken skrevet et innlegg om nettopp det vi driver med i D2.Interiørblogging. Det var en meget god artikkel, som bør leses. Han har, om jeg forstod ham rett virkelig skjønte hvorfor så mange av oss liker å dele små og store interiørgleder med hverandre og hvorfor vi alle velger å gjøre det i form av en blogg. Han trekker blant annet frem at ikke alle liker den landlige og koselige stilen mange her skriver om: "Hvorfor er denne stilen så provoserende for mange av dem som plasserer seg selv høyere enn hipphetshiarkiet?" Etter min mening er det mange der ute som ikke har en egen stil i det hele tatt og det handler i følge meg ikke om å ha en bestemt stil, men en særegen og personlig stil som forteller noe om deg og din familie når dere har besøk. For tro meg, jeg har i min jobb sett veldig mange leiligheter og det finnes sjeldent et eneste spor av sjel i mange av Oslos "hjem". Det er ingen personlighet å fange opp, derfor skriver jeg hjem i anførselstegn. Det er veldig avslørende syntes jeg i et så oppussende land som vi lever i at det er så lite fantasi der ute. For meg når jeg legger merke til interiørløsninger og fargevalg, handler det om å ta det beste ut at de "bildene" du ser foran deg og lage din egne personlige stil. Og for å være skikkelig 2009, så er det nok litt viktig at vi jenter blir enda flinkere til å inkludere alle i husholdningen, evt gjøre badene mer maskuline da det er kommet frem av en dansk forskning at menn nå i snitt tilbringer to timer lenger på toalettet i året. Dette som et resultat av at deres "hobbyrom" er borte og WC nå er eneste stedet de kan være en stund uforstyrret. En vinn vinn situasjon spør du meg, for ærlig talt så klarer vi å innrede stuen i det stille mens han er der og kanskje uten at han skjønner hvor mye penger som ligger bak, da han mest sannsynelig ikke får med seg alt det nye fra hvor han sitter. God helg folkens! ;-)

Ingen kommentarer: