fredag 20. februar 2009

God helg!

Da er det helg igjen og jeg må si at jeg er usikker på om det er "endelig" helg eller om det er "skrekk og gru" gått en uke til! Det er jo liksom noe i sitatet: "Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var selve livet..."
Med andre ord blir jeg ofte litt stresset og skuffet over at tiden går og jeg står(på samme sted). Vel helt rett er det ikke, for jeg har fått ny jobb og gleder meg til det. Bare de gir slipp på meg her jeg jobber nå. Livet består av mange gleder og sorger. Det er dessverre litt sånn at vi alle har en tendens til å la det vi mangler veie mest, men la de små tingene telle. De små gledene. Det kan jo være ting som et nytt innlegg på favorittbloggen din, et godt måltid, en bra dag på jobb eller sammen med dine kjære. Det kan være snø om du liker å gå på ski, eller regn om du ikke liker snø. Det kan være en god sofa med teppe rundt deg, te i koppen og en stor samling med interiørblader du hele uken har lengtet etter å lese, nyte og la deg inspirere av. Det ser ut som det går mot en "endelig" helg likevel og at livet ikke er så værst selv om bilen graves ned hver natt og må graves opp hver morgen, kjærlighetene tester tålmodigheten, selv om du overlevde valentines dagen som singel eller med kjæresten, selv om den nye jobben må vente mens oppsigelsestiden går, og at uken har fløyet sin vei uten at du var klar over at nok en uke av selve livet er forbi.
GOD HELG.

Ingen kommentarer: