fredag 15. mai 2009

17.mai



Jeg må si at jeg som ganske "voksen" fortsatt syntes at 17.mai er en utrolig staslig da. Jeg merker at en sprudlende og barnslig glede sprer seg med tanken på at denne festdagen er her i år igjen...Det er noe helt eget over den dagen der de voksene ser på alle barna i toget som spiller og blomstere så fint forbi. Og ikke minst all isen og alle pølsene man får lov til å spise. Nå skal det sies at vi ikke alle har egne barn ennå og derfor er det sjampagne og 17.mai frokost som gjelder, men i år får vi to små innslag også, det blir veldig koselig. Jeg kjøpte nytt flagg i år, muligens bare for å slippe å stryke det gamle, men likevel var det artig å komme hjem med et nytt flagg. Han jeg bor med hadde fått tilsendt en 17.mai sløyfe i posten av mor og far, hihi - for den ordentlige blåste av ham før vi kom ut av butikken vi kjøpte den i i fjor.
Jeg håper alle får en kjempe fin feiring med venner og kjente og at all russ kommer seg helskinnet gjennom årets feiring, ikke minst foreldre som har russebarn i år;)
Jeg prøvde Sagadrakten min i går og merkelig nok passer den ennå. Dere ser hvordan den ser ut over, men min er blå, på bildet er det ei venninne som poserer så flott.

Gratulerer med den kommende dagen kjære landsmenn og god 17.maihelg!

Ingen kommentarer: