fredag 13. august 2010

Høst og nye muligheter

Jeg kom til å tenke på at hver høst hele mitt liv har jeg sett på som en ny fase og en ny mulighet. De fleste tenker på nyttår som den store muligheten til å gjøre store endringer og forbedre seg osv. Jeg ser på det nye året som et avsluttet kapittel og en ny mulighet, men ikke som en ny fase. Det er mer som et farvel. Et farvel til alt som har vært. Høsten derimot er mer som første skoledag, full av spenning og forventninger. Jeg gleder meg alltid over at det er høst og jeg kan forbedre meg og gå nye veier, evt koste litt foran meg om det er nødvendig. Jeg har allerede lagt konkrete mål for meg selv og egen lykke. Det krever mot, svette og tårer - likevel håper jeg at min selvanalyse i ferien gjør at jeg vil lykkes på min vei denne høsten og smile bredere når jeg tar farvel med året som har gått på selveste nyttåersaften.
Kompisen min som jeg bor med og jeg vurdere om vi ikke skal ta det skumle steget å flytte for oss selv etterhvert og dette er både spennende og veldig skremmende. Hvor skal jeg bo, hvordan har jeg råd til dette og ikke minst - hvordan skal jeg innrede leiligheten, når den bare er min!(jeg påstår ikke at jeg bare har tunge problemer å løse ;-) ).
Jeg gleder meg til å begynne på nytt med et tomt lerret, for å skape meg et hjem for meg selv. Det er også skremmende. Jeg har alltid hatt han der og ikke minst har jeg nå 90 kvm å boltre meg på, noe som kommer til å reduseres kraftig. Utgiftene blir nok jevnt over de samme, da strømutgiftene vil reduseres - i takt med at husleien evt boliglånet blir høyere. Dette er et av de viktige punktene jeg skal forbedre denne høsten. Evnen til å spare mere, leve - men ikke sløse. Jeg har aldri vært god på sparing og derfor har jeg ikke mye oppspart eller mange opplevelser utenom egen by bak meg - Heldigvis har jeg eventyrlystne foreldre som elsker å reise og vil fortsatt ha meg med:) Så jeg kommer da rundt til å være single og med begerenset inntekt...

Høsten kan være krevende og mørk for oss alle. Det er derfor viktig med lys og varme rundt oss. Det har jeg tenkt til å fikse med masse tente lys og morsomme lamper. Jeg har så mange gode planer for meg selv og livet denne høsten at om jeg lykkes - vil det skje store ting. Det er skremmende. Høsten- mulighetenes årstid og en ny strart for oss alle. FØRST OG FREMST, la oss nyte sensommeren! Det er så mange deilige nyheter å bli inspirert av, kjøpe, kopiere eller bare misunne i andres eie. Når det kommer til mine mål, utfordringer og drømmer; stay tuned...


1 kommentar:

Rikke sa...

Åh så spennede - vi måå treffes en dag:)