søndag 28. november 2010

Ventetiden er i gang...

Det er hutrende kaldt i Oslo i dag. Det har i grunn vært hutrende kaldt og surt i hovedstaden en stund nå. Det er vel sånn november skal være. Likevel er det mange lyspunkt i mørket som har senket seg over vårt ganske land. Overalt dukker det nå opp lys, lykter, engler, nisser og andre ting som gleder en juleentusiast. Jeg har til min forskrekkelse observert at flere venner rundt meg i år har kommet så mye lenger enn meg i forberedelser og stemning til denne herlige tiden. Julen.
Jeg elsker julen som om jeg fortsatt er et barn. Det er så mye varme å hente, så mye glede og så mye godt. Jeg skal ha hele familien her på julaften, det er første gang. Jeg gleder meg stort og ser virkelig frem til denne dagen. For min del som driver butikk, begynner jeg en ekstem tid nå, men jeg har akkurat fått vasket leiligheten, hengt opp julelykta i vinduet, julekula mi i vinduet og tent det første lyset i adventsstaken. Nå leker jeg med tanken på om jeg skal lage tradisjonell julemarsipan og pepperkakehus siden jeg er vertinne i år. Gleder meg virkelig over denne tiden. Ha en husvarm førstesøndag i advent alle sammen!

1 kommentar:

Eple sa...

Jeg er også veldig, veldig glad i julen- og gleder meg masse!!

Høres kjekt ut å få innrykk av familien. Kos deg masse i adventstiden :-)