mandag 24. januar 2011
Ny platform...
søndag 16. januar 2011
De du møter en kort stund, men aldri glemmer
Hei alle sammen. Det er et nytt år og nye muligheter. Det er sørgelig lenge siden jeg har skrevet noe som helst med sjel og hjertevarme. Det kommer nå i 2011. Jeg driver en butikk og der er vi en gjeng med utrolig flotte jenter. De kommer hver gang de skal jobbe med et smil om munnen og klare for kamp. For en kamp er det i disse dager for varehandel, men 2011 blir likevel et utrolig spennende år på ventede og uventede måter...Hver dag har jeg jobbet med en utrolig god jente; Marie. Marie er tvers igjennom bare ei god jente. Ei ung jente fra Sverige - som nå søker nye eventyr ute i den store verden. Marie hadde sin siste arbeidsdag på fredagen som var. Heldigvis sees vi igjen før hun forlater Norge, men en søndagshilsen til deg her Marie, det skal du ha :) Mens du venter på at jeg skal legge ut bilder av stua mi, etter at jeg har gjort om og ikke minst fått vedovn som holder oss varme i den sure vinterkulda som ligger over Oslo. Jeg ønsker deg god søndag videre og god tur!
lørdag 18. desember 2010
Nye tider i juletider
Åh, det er så koselig, vi har akkurat fått vedovn og den ser sånn her ut, den varmer godt - spesielt i hjertet! Det er virkelgi fremskritt i vår gamle, sjarmerende leilighet :)Nå er vi jo alle litt stresset for denne julen, i hvert fall jeg som jobber meg skakk på jobb før jul, til og med julaften og skal ha hele familien her for første gang! Så nå skal jeg inn i stua - gjøre om alt og kose meg. Gleder meg skikkelig. Legger ut bilde av julebordet når det er klart den lille, for rekkker ikke det på selve dagen:) God førjul!
fredag 10. desember 2010
tirsdag 7. desember 2010

Jeg forstår virkelig at en forfatter kan få skrivesperre, for jeg som en av de laveste på blogglista her ikke en gang noe å melde. Det er så lenge siden jeg har klart å poste noe bra å inspirerende at jeg nesten har gitt opp å blogge. Det er jul og alt bør jo bare gå på skinner, men det er ikke lett å finne inspirasjon, når det ligger en sperre der. Det beste som hjalp var dette søte bildet for det minner meg om når jeg var på fjellfilm festivalen. Når vi kjørte ned fra Jotunheimen er det bare så utrolig vakkert og jeg så en innsjø med 3 regnbuer! Det som var det sykeste var at jeg så hvor den startet og det har jeg aldri sett før. Regnbuen bare steg opp av vannet som et annet mirakel. Da blir jeg bare så glad innvendig og husker på hvorfor det er herlig å være ute i den norske naturen. Nå er det bitende kaldt uten, men det er snø og tid for snowboard. Gleder meg til å seile nedover fjellveggen med bare pudder fykende rundt meg og brettet mitt. Det er den sykeste og mest levende følelsen jeg vet om. Om dere ikke har prøvd ennå, er det bare å spenne på!
søndag 28. november 2010
Ventetiden er i gang...
Det er hutrende kaldt i Oslo i dag. Det har i grunn vært hutrende kaldt og surt i hovedstaden en stund nå. Det er vel sånn november skal være. Likevel er det mange lyspunkt i mørket som har senket seg over vårt ganske land. Overalt dukker det nå opp lys, lykter, engler, nisser og andre ting som gleder en juleentusiast. Jeg har til min forskrekkelse observert at flere venner rundt meg i år har kommet så mye lenger enn meg i forberedelser og stemning til denne herlige tiden. Julen.Jeg elsker julen som om jeg fortsatt er et barn. Det er så mye varme å hente, så mye glede og så mye godt. Jeg skal ha hele familien her på julaften, det er første gang. Jeg gleder meg stort og ser virkelig frem til denne dagen. For min del som driver butikk, begynner jeg en ekstem tid nå, men jeg har akkurat fått vasket leiligheten, hengt opp julelykta i vinduet, julekula mi i vinduet og tent det første lyset i adventsstaken. Nå leker jeg med tanken på om jeg skal lage tradisjonell julemarsipan og pepperkakehus siden jeg er vertinne i år. Gleder meg virkelig over denne tiden. Ha en husvarm førstesøndag i advent alle sammen!
torsdag 18. november 2010
Mens vi venter
Det er ikke til å stikke under en stol at julen snart er over oss igjen og at det snart er på tide å shoppe julepynt og andre ting som trengs i julen når hele familien kommer til min leilighet for å feire! Jeg har noe pynt, men det er mest småting, så trenger litt tradisjonelle ting også. Jeg så til min glede at på Åhlens har de fått inn lysstsaker som er identiske med de vi i alle år så lenge jeg kan huske, har tatt opp for anledningen: jul. Så det står øverst på listen og det kommer til å glede pappa spesielt, for han er stor tilhenger av anledninger, tradisjoner og minner. Ellers har jeg akkurat invitert ei god venninne til å bli med på Ikea til uken, for jeg trenger en del derifra :)Så mens vi venter, trenger inspirasjon og bra noe å smile av, legger jeg med bildet over som bare er det søteste jeg har sett på lenge!
Ha en fin dag.
tirsdag 16. november 2010
Jeg trenger tips!
Folkens, jeg trenger et nytt stuebord og gulvteppe! Jeg har mye farger i stua så trenger noe som ikke tar mye oppmerksomhet... Hvor finner jeg fine og rimelige tepper og bord?
Får hele familien hit i julen, så hjelp!!!!
Får hele familien hit i julen, så hjelp!!!!
lørdag 13. november 2010
Fri en lørdag formiddag
Jeg har også lagt ut en link til Hans sin siste opptreden så langt i X-faktor(for å hoppe over til noe annet men sammenlignbart). Han skaper ikke magi på sjøen, men i musikken.
Ha en flott lørdag, kos dere med hva enn som gir dere ro i sinnet. Jeg drømmer meg bort på vannet - for det er på vannet det gjelder.
God helg!
onsdag 10. november 2010
Dagens inspirasjon
torsdag 4. november 2010
Ikke undervurder en postit...
onsdag 3. november 2010
Det enkle er ofte det best...
Man trenger ikke alltid gjøre de store forendringene. Fant dette bilde og måtte bare dele denne enkle, morsomme og for meg inspirerende måten å angripe hverdagen på. Jeg elsker kreative og enkle løsninger, som er rimelig og som gjerne innbyr til gjenbruk.Er det forresten bare jeg som har begynt å tenke på hvordan jeg skal pynte til jul og ikke minst; hvordan skal juletreet se ut i år! Man må alltid ha en ny ting på treet hvert år...
mandag 1. november 2010
Endelig kom kreativiteten tilbake!
Håper vi sees snart igjen med gode ord og løsninger.
mandag 20. september 2010
Inspirasjon, bilder og glede

Jeg fikk tips om http://www.wonderwall.se/ på scandinavian chic, det er så mye fantastiske ting å finne her, men må nok si at Cecilia Carlstedt er min favoritt!In need of inspiration...
fredag 3. september 2010
I need a cofee so big of the size of my head...



Det er helg snart, ikke for meg som også jobber lørdager - men det er bare stas å jobbe på lørdager for da er folk så glade! Jeg må likevel innrømme at denne uken har vært skikkelig slitsom, av de merkelige grunner: jeg har vært så sykt trøtt når jeg våkner! Hehe, det er vi vel alle, men noen dager er verre enn de andre. Jeg sendte melding til han jeg bor med i går at jeg oppriktig ble sentimental av at han ikke drikker kaffe, for hvordan klarer han å våkne da? hahaha, jeg er som dere begynner å skjønne, sykt glad i kaffe. Hvorfor har jeg ikke et godt svar på. Jeg drikker for det meste espresso eller vanlig sort kaffe. Det er noe av det beste jeg kan få, ved siden av rødvin ;-))) En annen kompis av meg sa en gang: "jeg hater folk som bare må ha kaffe for å fungere om morgenen" hihi, jeg følte meg litt truffet, dog jeg klarer meg fint uten - jeg bare elsker det når jeg får det. Det skal sies at alle kaffesjappene rundt arbeidsplassen min vet hva jeg skal ha når jeg kommer gående... Uansett, jeg har i dag en god kaffetrakter, moccamaster - men jeg ønsker meg en espressomaskin. Jeg trenger ikke noe fancy, jeg trenger ikke så avansert, jeg har ikke tenkt til å bruke masse penger og jeg kommer fortsatt til å trakte kaffe, men jeg ønsker meg en enkel espressomaskin som kan gi meg en virkelig god kaffe som jeg bare må ha for å fungere om morgenen;-) Ofte så tenker jeg at det må være krise for de som ikke drikker kaffe, dog det tenker vel de som røyker om ikkerøykere også... Jeg kan inge ting om kaffemaskiner og det er så mange der ute, så tips tas i mot med takk, for hjelp; I need a cofee of the size of my head!
tirsdag 31. august 2010
Ommøblering er gøy!
Jeg har en så snill venninne som ga meg sin gamle tv, av det ikke flate slaget - dog jeg hadde en eldre og sort tv, så var på tide å få en i sølv om ikke annet. Jeg fikk med tv bordet hennes også, så nå er tv endelig en anonym ting i stua mi og ikke en dominerende sort, svær sak. Dette ga muligheter for litt ommøblering også! Den hvite kommoden hadde jeg tv på før, den er nå ledig til decorering i stua. Det beste av alt; jeg har tenkt mye på hvordan stuebord jeg ville ha, som ikke tok så stor plass, men som var mer enn bare det hvite lille fra Ikea og mindre enn det robuste slaget fra Home and cottage. Så nå har jeg fikset det! Resultatet ser dere over. Det hvite Ikeabordet er nå mikset med et lite brunt ett, samt en kommode jeg har malt gønn. Stuebordene kunne ikke vært mer perfekte til min stil. På den stygge plata som blir synelig når den står midt på gulvet og ikke inntil en vegg, så stiftet jeg opp et maleri som jeg ennå ikke har fått ramme på. Det er min egen farmor som har malt det i -67. Jeg elsker det. Det satt virkelig krona på verket :) Håper gjestene mine vil like stilen! Hylla i kommoden er perfekt for å gjemme unna stygge fjernkontroller og ja, til dere observante - sjokoladeskålen er tom for i kveld. Ingen gjester som kommer i dag heldigvis;-)))
mandag 23. august 2010
Litt nytt fra H&M home til meg...
Abonner på:
Innlegg (Atom)








