tirsdag 22. juni 2010

Øverst på denne ukens "lyst på/til"liste:

Nå er det virkelig tid for forandring. Det er lyst og deilig ute og alle detaljer blir enda klarer i hjemmet. Dette gjør at slitte vegger og gulv kommer enda bedre frem dessverre. Og når sant skal sies så bor jeg i en ganske så sliten leilighet. En veldig sjarmerende leilighet med sjel(som jeg antagelig ville hatt med i salgsprospektet da jeg var megler), men sliten som sagt. Jeg elsker jo interiør og stilen min er å blande gammelt med nytt, som er ganske gammelt nytt i seg selv. I stua har jeg virkelig lyst til å male den ene veggen i en flott blåfarge, men ikke lett å finne den riktige tonen. Dessuten er jeg litt redd for at den svakt gråfargen jeg har vil kunne se enda mer lyseblå ut enn den allerede gjør(jmf et litt mislykket malingsforsøk sist jeg ønsket forandring). Men fargen jeg ønsker meg er en klar, mørk havblå farge som vil ta pusten fra gjestene når de entrer rommet. Såpass bør det være.
På kjøkkenet mitt kunne jeg tenke meg å fjerne det sykt lite flatterende gulvbelegget og få som stilen over, fant bildet hos en av mine favorittblogger by the way(Scandinavan chic), marakesh stilen hadde absolut gjort seg på kjøkkenet mitt, litt tapet på den ene veggen i spisehjørnet ved vinduet og vips så har jeg et flott, koselig lite kjøkken som vil innby til enda mer rødvinsdrikkeng enn det allerede har blitt drukket der... Åh, dette må jeg virkelig se litt nærmere på altså. Gleder meg allerede jeg! Tips om gulvbelegg og blåmaling taes imot med takk! Hm når jeg først er i gang, bokstaveligtalt, kunne jeg tenke meg å tapetsere gangen også, for å skape og gjennomføre leiligheten i den marakesh, greske, toscana, mikset med moderne stilen jeg nå har fått dilla på. Den som hadde hatt ubegrenset med midler du... og tid! Flott med tips og bilder kommer så fort ting skjer, noe som jeg allerede nå kan love at ikke kommer til å ha noe med fort å gjøre...Men viktig med langtidsprosjekter også da!












3 kommentarer:

små og store drømmer sa...

Noe ala det gulvet vil jeg hå på badet. Lysegår med hvitt/beige mønster. Digger de flisene

små og store drømmer sa...

lysegrå... hehe

Frk.DrittNøgd sa...

Ja! Hadde jeg hatt et bad som var større enn 7 kvm ca så hadde jeg også hatt lyst til det, og et badekar som står på føtter, med utsikt over sjøen også.. hehehe ok, nå ble jeg litt iverig, men helt enig med deg - utrolig fint med den stilen på badet, og i trapper og i bakgården og i... da var jeg i gang igjen ;-))) Flisene er helt rå! Det er vi enige om :-)