mandag 9. august 2010

Herlige sommerminner!

Temperaturen nærmet seg gørrvarmt som de ville ha sagt på Sørlandet og jeg var endelig hjemme hos mor og far på Nøtterøy. 3 ukers ferie for første gang på 12 år! Mye skal gjøres og nytes.
Den første uken hjemme, var min bror og hans kone der, og de er fantastiske på kjøkkenet. Det eneste jeg behøvde å gjøre var å se, nyte og lære.

Dagens: Grillet salmalaks i en utre og smørsaus. Nydelig!


And it kept on comming! Hummer og krabber var menyen en dag, er det rart jeg koste meg! Denne kvelden endte med nattbading og ekstremt mange brennmaneter all over the place...



Her lå jeg mye å solte meg i sommer. Det blåste en del på Nøtterøy i sommer så deilig at vi har så mange steder rundt huset hvor vi kan flytte oss etter vær og vind.




Far i huset er jo nærmest en interiørfantast selv. Og hva er vel bedre enn en maritimlook på sommerstedet! (Skal sies at dette er mamma og pappas hjem og mitt barndomshjem, så vi er i grunn fastboende...). Kumérradion er et must om sommern og da er det selvfølgelig reiseradioen som gjelder;-)





Solnedgangene var også upåklagelige. Dette er da utsikt fra det øverste platået bak huset, hvor dette er sånn ca 23.30 tenker jeg...







Men jeg kunne jo ikke være på ferie uten å tenke på interiør og bloggen min! På Hvasser (og Borgheim) finner dere denne søte interiørbutikken med masse herligheter til hjemmet. Veldig søt dame som jobbet der også.







Dette er helt klart en butikk for de som elsker maritim stil og ikke minst så passer det ypperlig med en sånn interiørbutikk blant alle sommerhyttene på Hvasser/Tjøme.
Jeg har hatt 3 deilige uker på Nøtterøy, tiden gikk så altfor fort og når jeg trengte kamera, fordi det ville vært for mørkt til å ta bilder med mobilen, hadde jeg selvfølgelig ikke det med... Neste gang skal jeg passe på å ta med kamra til ei venninne av meg som bor på en bitteliten gård, hvor hun nettopp har pusset opp og har det helt idyllisk. Gled dere til de bildene!
God sensommer og lett at jeg skal ha 3 ukers ferie neste år også. Jeg rakk å få tilbake arbeidslysten, bade, grille, festivaler, bli solbrent, møte venner, drikke god vin, skrape og male hus, besøke familie i Arendal og ikke minst rett og slett nyte livet. Veldig fornøyd med årets sommer!







Ingen kommentarer: