lørdag 20. mars 2010

Inspirasjon, vesker og pågangsmot

Tenk om Ikea i Norge hadde benyttet seg av dette PR stuntet! Så mye koseligere det hadde blitt å vente på T-banen
Når forsinkelser bare er en nytelse. Det er så utrolig deilig når man ser noe eller noen som inspirerer en. PR stuntet til Ikea ga meg et slikt øyeblikk. For de som ikke har fått det med seg har de innredet T-banestasjoner som ordentlige rom! Helt fantastisk. Det er viktig her i livet å vite hva som inspirer en, for å oppleve de små hverdagsgledene vi så ofte kan se forbi. Det er også viktig å la andre mennesker inspirer oss og ikke minst holde seg langt unna de som gjør det motsatte; rakker ned på deg, gir deg dårlig selvfølelse og tar fra deg motet. Disse menneskene er livsfarlig og det verste av alt er at de tar fra deg suksessen når du endelig oppnår den og speiler seg i den som om ingen ting er skjedd. La deg inspirere av det gode for å bli sterkere og ikke la deg bli rakket ned på av andre mennesker som er mindre opplyst enn deg. De mangler livets inspirasjon og glede, så de prøver å stjele din... Jeg har akkurat blitt frastjålet mye av mitt pågangsmot og sitter tilbake uten helt å vite hvem vei jeg skal velge videre. Jeg har foreløpig gått noen små stier hvor jeg vet at skatter av hverdagsinpirasjonskilder ligger. Ute. Ute på gata. Ute blant fremmede folk. Ute hvor jeg ferdes hver dag, bare med andre "solbiller". Og ja; jeg fant inspirasjon fordi med andre "briller" så jeg verden annerledes og fant nytt mot. Det hjalp også å gå i butikker jeg aldri har vært i før, men som jeg har lurt på hvordan ser ut. Jeg var innom Moods of Norway, Louis Vuitton og Eger - Det var på EGER jeg fant denne fine "vesken" fra designers remix collection av Charlotte Eskildsen. Jeg kommer til å ha den med meg i vesken med all sminken i, bruke den som veske, lommebok i selskaper, nyte gleden av å ha unnet meg noe nytt og derfor funnet en ny hylle inspirasjon som jeg kan henge litt på i den harde hverdagen.




Ingen kommentarer: