onsdag 30. juni 2010

Dette inspirerer meg her i livet:


Jippi, jeg var innom Nordli og Tanum på vei til jobben i dag og kjøpte meg to bøker. Det var så mange bøker jeg hadde lyst på at jeg må inn igjen for å lage meg en komplett ønskeliste! Uansett; jeg kjøpte denne samlingsboken av Helmut Newton, bare fordi jeg ennå ikke har vært i Berlin og kjøpt meg den ordentlige biblen hans. Han er en sann kunstner som har tatt uttallige coverbilder til alle verdens største magasiner og generelt så har han tatt mange bilder av meget kjente mennesker, mest nakenbilder igrunn(av det smakelige slaget), eksempler er også bilder han bla har tatt av Karl Lagerfeldt, da han var ung og uten solbriller! Andre storheter som Grace Jones, Jodie Foster og Isabella Rosselini er bare få av de heldige utvalgte som har blitt foreviget av denne guruen. Den andre boken jeg kjøpte er Stark, en meget så kjent designer for de fleste av oss. Jeg så også et realitykonsept med han på tv, hvor jeg fikk enda mer respekt for ham. Da fikk man et ordenlig innblikk i hvordan han skaper, tenker og ikke minst utformer ideer i samarbeid med bla sin egen kone. Han skaper ikke noe som ikke kan være til nytte for verden og designet i seg selv er selvfølgelig alltid et kunstverk. Den tredje boken dere ser på bildet, har jeg lånt av min gode venninne. Dette er en bok dere alle burde lese. "A girls guide to decorating" av abigail Ahern er en billedlig inspirasjon og en skriftelig fag- og idébok. Av dere som har fulgt bloggen min tidligere vet jo også at jeg er fan av å kunne gjøre store endringer i leiligheten uten at dette koster så mye. Det er nettopp nøkkelen i denne boken også! Skal leses fra perm til perm, lett! Løp og kjøp alle sammen, dette er alt jeg har skrevet og litt til; nemlig veldig dekorative bøker å ha til utstilling i hus og leilighet ;-)

Ingen kommentarer: